Condusul pe timp de ploaie

Condusul pe timp de ploaie

Condusul pe timp de ploaie.

Asigurați-va o bună vizibilitate curățând parbrizul, geamurile laterale, luneta și de asemenea să vă asigurați buna funcționare a ștergătoarelor de parbriz, a sistemului de climatizare și dezaburire.
Ploaia și carosabilul umed reprezintă reale pericole pentru participanții la trafic, cele mai multe accidente pe timp de ploaie se produc datorită obiceiurilor greșite ale șoferilor participanți în trafic care de multe ori ignoră total vremea. Vremea nefavorabilă punându-le probleme până și celor mai experimentați șoferi.

Pornește luminile de drum atunci când plouă, chiar și pe timp de zi, astfel te vei face mult mai vizibil în trafic, prevenind eventualele accidente.

Mărește distanța față de vehiculul din fața ta și nu uita, aderența este foarte scăzută atunci când începe să plouă sau după o ploaie torențială. De regulă vei circula pe trei tipuri de carosabil: carosabil cu suprafața asfaltată, carosabil cu suprafața betonată și carosabil cu piatră cubică. Dintre cele trei tipuri de carosabil, cel mai periculos pe timp de ploaie este carosabilul cu piatră cubică. Această piatră cubică este foarte alunecoasă atunci când este umedă. Așa că fiți foarte prudenți atunci când circulați pe un carosabil cu piatră cubică umedă.

Fiți conștienți de faptul că viteza cu care conduceți este direct legată de distanța de frânare. Dacă la o viteză de 50 de km/h oprirea completă se face în aproximativ 20 de metri, la o viteză de 100 de km/h să nu vă așteptați să vă opriți în 40 de metri, chiar dacă viteza de deplasare s-a dublat, distanța de frânare nu crește proporțional cu viteza de deplasare. Pentru a opri complet autoturismul la o viteză de 100 de km/h este necesară o distanță de frânare de aproximativ 80 de metri. Iar dacă mai pui la socoteală și condițiile meteo chiar îți vei da seama cât de important este să conduci preventiv. Așa că începe să frânezi din timp atunci când vrei să oprești și acordă mai mult timp încetinirii înainte de a ajunge la o oprire completă. Ploaia poate duce la pierderea aderenței cauciucurilor atunci când frâna este apăsată brusc.

Acvaplanarea, se produce atunci când pe carosabil se află un strat de apă care împiedică anvelopa să aibă contact cu asfaltul. În aceste condiții, controlul autovehiculului devine aproape imposibil. În general, acvaplanarea apare când două situații se întrunesc: carosabil acoperit cu apă pe porțiuni mari, și viteza mare de deplasare a autovehiculului.

Reduceți viteza de deplasare în cazul unui carosabil umed. Viteza de deplasare nu trebuie să depășească 30km/h în localități și 50km/h în afara acestora atunci când vizibilitatea este redusă sub 100 de metri atunci când plouă torențial. Regulament de aplicare a OUG nr.195/2002: Art. 123. – Conducătorul de vehicul este obligat să circule cu o viteză care să nu depășească 30 km/h, în localități, sau 50 km/h în afara localităților, în următoarele situații: k) când vizibilitatea este sub 100 de m în condiții de ceață, ploi torențiale, ninsori abundente.

Câteva întrebări care vă pot cădea la examenul oficial DRPCIV și care au legătură cu subiectul articolului de mai sus “condusul pe timp de ploaie”:

Care dintre urmatoarele tipuri de carosabil este cel mai periculos in conditii de ploaie?

A. carosabilul cu suprafata asfaltata;
B. carosabilul cu suprafata betonata;
C. carosabilul cu piatra cubica.

Explicatia video DRPCIV aici !

 

Dupa o ploaie torentiala, este necesar sa se pastreze o distant? considerabil mai mare fata de vehiculul care circula in fata?

A. da, intrucat spatiul de franare se mareste;
B. nu, intrucat acest lucru duce la aglomerarea traficului;
C. da, deoarece nu se observa indicatoarele.

Explicatia video DRPCIV aici !

 

 

8 Comentarii Lasă un comentariu

Lasă un comentariu

Pentru a putea lăsa un comentariu, trebuie să fii logat! Mergi la pagina de autentificare sau creare cont

© Copyright Școala Rutieră 2024. Toate drepturile rezervate.