Instalația de alimentare cu combustibil are rolul de a alimenta cu combustibil și aer necesar arderii în cazul motoarelor cu ardere internă și de a asigura evacuarea gazelor arse din cilindrii. Amestecul carburant (aer + benzină) se face în exterior. Începe în carburator și se continuă în timpul admisiunii și compresiunii.
Combustibilii folosiți sunt: benzina (pentru motoarele cu aprindere prin scânteie) și motorina (pentru motoarele cu aprindere prin compresie).
În cazul motoarelor cu injecție pe benzină, formarea amestecului carburant se face în galeria de admisie sau în interiorul cilindrului.
Se compune din:
- rezervorul de combustibil: servește la păstrarea combustibilului necesar funcționării motorului. Combustibilul este aspirat de pompa de benzină și refulat în carburator. În carburator, benzina împreună cu aerul (aspirat și curățat în filtrul de aer) formează amestecul carburant care pătrunde în cilindrii;
- pompa de benzină: servește la debitarea forțată a combustibilului din rezervor în carburator;
- carburatorul: este un ansamblu de piese în interiorul căruia se produce amestecul carburant de aer și combustibil, în dozajul și în cantitatea cerută de regimul de funcționare al motorului cu aprindere prin scânteie. În carburator combustibilul se pulverizează și se amestecă cu aerul;
- filtrul de aer: oprește praful din atmosferă să intre în camera de ardere;
- colectorul de evacuare: servește la evacuarea gazelor arse din cilindri.
Se compune din:
- rezervorul de combustibil: servește la păstrarea combustibilului necesar funcționării motorului;
- pompa de alimentare: servește la alimentarea echipamentului de injecție al motorului cu aprindere prin compresie;
- filtrele de combustibil: servesc la curățarea prealabilă a combustibilului de impurități și de apă;
- pompa de injecție: are rolul de a trimite motorina cu presiune ridicată prin conductele de înaltă presiune la injectoare;
- injectoarele: sunt organe care realizează pulverizarea fină și distribuția uniformă a combustibilului în camera de ardere. În construcția motoarelor cu aprindere prin compresie se utilizează injectoare mecanice, care pot fi: deschise sau închise;
- regulatorul mecanic de turație: este un mecanism automat prin care se reglează pompa de injecție în așa fel încât aceasta să răspundă cerințelor de funcționare a motorului.
Lasă un comentariu