Instalațiile auxiliare ale motorului au rolul de a asigura funcționarea motorului, acestea sunt: instalația de alimentare, instalația de ungere, instalația de răcire, instalația de aprindere, mecanismul de distribuție, sistemul de pornire.
Asigură deschiderea și închiderea supapelor de admisie și de evacuare la momentele potrivite. Rolul acestui mecanism este de a asigura atât umplerea cilindrilor cât și evacuarea gazelor arse.
Mecanismul de distribuție se compune din:
- arborele cu came: este parte a sistemului de propulsie, cu rol de transmitere și transformare a mișcării de rotație în mișcare de translație către supapele de admisie și evacuare. Este acționat de arborele cotit al motorului prin intermediul curelelor de distribuție, roți dințate sau lanț.
- tacheți: sunt piese metalice scurte care se montează într-un motor cu ardere internă, pentru a împiedica uzura supapei de distribuție. Tija metalică transmite mișcarea de la arborele cu came la mecanismele de acționare a supapelor. Tacheții sunt folosiți la motoarele care nu au arbore cu came în chiulasă, pentru a deschide și închide valvele.
- supape: sunt montate în dreptul unui orificiu și sunt folosite pentru întreruperea sau restabilirea circuitului unui fluid care trece prin aceste orificii.
- arcurile de supapă: supapa arc este un arc elicoidal care presează supapa peste camă. Profilul camei rotindu-se la 360 grade, astfel supapa este împinsă și se ridică, iar supapa arc se întinde și se contractă. Când motorul ajunge la 8000 rpm (rotații pe minut), supapa arc se întinde si se contractă de 4000 de ori pe minut.
Lasă un comentariu