Extrase din Regulamentul (UE) nr. 168/2013

Extrase din Regulamentul (UE) nr. 168/2013


10. bicicletă - vehiculul prevăzut cu două roți, propulsat prin forța musculară, cu ajutorul pedalelor ori manivelelor. Sunt asimilate bicicletei vehiculele cu pedale cu pedalare asistată echipate cu un motor electric auxiliar cu puterea nominală continuă mai mică sau egală cu 250 W, a cărui asistare este întreruptă atunci când ciclistul încetează să pedaleze sau este redusă progresiv pe măsură ce viteza vehiculului crește, fiind întreruptă complet înainte ca viteza vehiculului să atingă 25 km/h, precum și bicicletele cu motor, astfel cum sunt prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 168/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 ianuarie 2013 privind omologarea și supravegherea pieței pentru vehiculele cu două sau trei roți și pentru cvadricicluri;

Regulamentul (UE) nr. 168/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 ianuarie 2013 - Articolul 3
ANEXA I
Clasificarea vehiculelor
L1e-A - Bicicletă cu motor
Criterii suplimentare de clasificare în subcategorii
9.  bicicletele proiectate pentru pedalare dotate cu un mod de propulsie auxiliar cu scopul principal de a ajuta la pedalare și
10.  puterea de ieșire a sistemului auxiliar de propulsie este întreruptă în momentul în care vehiculul atinge o viteză ≤ 25 km/h și
11.  puterea nominală sau netă continuă maximă (1) ≤ 1 000 W și
12.  o bicicletă cu motor cu trei sau patru roți care corespunde criteriilor specifice suplimentare de subclasificare 9-11 este considerată echivalentă din punct de vedere tehnic cu un vehicul L1e-A cu două roți
10^1. trotineta electrică - vehiculul cu două sau trei roți și ghidon, utilizat pentru transportul unei singure persoane, care nu este prevăzut cu loc șezând sau care este echipat cu un loc șezând pentru conducător, al cărui punct de ședere de referință se află la o înălțime mai mică sau egală cu 540 mm în cazul celor cu două roți, respectiv la o înălțime mai mică sau egală cu 400 mm în cazul celor cu trei roți, a cărui viteză maximă prin construcție este mai mare de 6 km/h, dar nu depășește 25 km/h și care este echipat cu motor electric; punctul de ședere de referință are înțelesul prevăzut în Regulamentul (UE) nr. 168/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 ianuarie 2013;
Regulamentul (UE) nr. 168/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 ianuarie 2013 - Articolul 3
Definiții
În sensul prezentului regulament și al actelor enumerate în anexa II, dacă nu se specifică altfel în cuprinsul acestora, se aplică următoarele definiții:
96. „punctul R” sau „punctul de ședere de referință” înseamnă un punct definit pe planurile constructorului vehiculului pentru fiecare loc șezând și stabilit în raport cu sistemul de referință tridimensional.
21. moped - autovehicul care face parte din categoria mopedelor potrivit Regulamentului (UE) nr. 168/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 ianuarie 2013. Este asimilat mopedului cvadriciclul ușor, astfel cum este prevăzut în Regulamentul (UE) nr. 168/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 ianuarie 2013;
Regulamentul (UE) nr. 168/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 ianuarie 2013 - Articolul 3
ANEXA I
Clasificarea vehiculelor
Categoria L1e-B - Moped cu două roți
Criterii suplimentare de clasificare în subcategorii
9.  orice alt vehicul din categoria L1 care nu poate fi clasificat conform criteriilor 9-12 ale unui vehicul L1e-A
L1e-A - Bicicletă cu motor
Criterii suplimentare de clasificare în subcategorii
9.  bicicletele proiectate pentru pedalare dotate cu un mod de propulsie auxiliar cu scopul principal de a ajuta la pedalare și
10.  puterea de ieșire a sistemului auxiliar de propulsie este întreruptă în momentul în care vehiculul atinge o viteză ≤ 25 km/h și
11.  puterea nominală sau netă continuă maximă (1) ≤ 1 000 W și
12.  o bicicletă cu motor cu trei sau patru roți care corespunde criteriilor specifice suplimentare de subclasificare 9-11 este considerată echivalentă din punct de vedere tehnic cu un vehicul L1e-A cu două roți
 
Categoria L2e - Moped cu trei roți
Criterii de clasificare comune
4.  trei roți și mod de propulsie precizat la articolul 4 alineatul (3) și
5.  cilindree ≤ 50 cm3 în cazul în care un motor cu ardere internă PI sau cilindree ≤ 500 cm3 în cazul în care un motor cu ardere CI face parte din configurația de propulsie a vehiculului și
6.  viteza maximă constructivă a vehiculului ≤ 45 km/h și
7.  putere nominală sau netă continuă maximă (1) ≤ 4 000 W și
8.  masa în ordine de mers ≤ 270 kg și
9.  echipat cu maximum două locuri șezând, inclusiv cel al conducătorului și

Subcategorii pentru Categoria L2e - Moped cu trei roți:
L2e-P - Moped cu trei roți pentru transportul de pasageri
Criterii suplimentare de clasificare în subcategorii
10.  vehicul L2e, altul decât cel care respectă criteriile specifice de clasificare pentru un vehicul L2e-U
L2e-U- Moped cu trei roți pentru scopuri utilitare
Criterii suplimentare de clasificare în subcategorii
10.  conceput exclusiv pentru transportul de marfă, dotat cu o platformă de încărcare deschisă sau închisă, practic plană și orizontală și care îndeplinește următoarele criterii:
(a)  sau
(b)  o suprafață de încărcare echivalentă care corespunde definiției de mai sus utilizată pentru montarea mașinilor și/sau echipamentelor și
(c)  proiectat cu o suprafață de încărcare separată în mod clar printr-un perete despărțitor rigid de zona rezervată ocupanților vehiculului și
(d)  suprafața de încărcare separată poate transporta un volum minim reprezentat de un cub de 600 mm

Categoria L6e - Cvadriciclu ușor
Criterii de clasificare comune

4.  patru roți și mod de propulsie precizat la articolul 4 alineatul (3) și
5.  viteza maximă constructivă a vehiculului ≤ 45 km/h și
6.  masa în ordine de mers ≤ 425 kg și
7.  cilindree ≤ 50 cm3 în cazul în care un motor PI sau cilindree ≤ 500 cm3 în cazul în care un motor CI face parte din configurația de propulsie a vehiculului și
8.  echipat cu maximum două locuri șezând, inclusiv cel al conducătorului și

Subcategorii pentru Categoria L6e - Cvadriciclu ușor
L6e-A - Quad rutier ușor
Criterii suplimentare de clasificare în subcategorii
9.  vehicul L6e care nu îndeplinește criteriile specifice de clasificare pentru un vehicul L6e-B și
10.  putere nominală sau netă continuă maximă (1) ≤ 4 000 W
L6e-B - Cvadrimobil ușor
9.  compartiment închis pentru conducător și pasageri accesibil prin maximum trei laturi și
10.  putere nominală sau netă continuă maximă (1) ≤ 6 000 W și

Subsubcategorii pentru Subategoria L6e-B - Cvadrimobil ușor
L6e-BP - Cvadrimobil ușor pentru transportul de pasageri
11.  vehicul L6e-B destinat în principal transportului de pasageri și
12.  vehicul L6e-B, altul decât cele care respectă criteriul specific de clasificare pentru un vehicul L6e-BU
L6e-BU - Cvadrimobil ușor pentru scopuri utilitare
11.  conceput exclusiv pentru transportul de marfă, dotat cu o platformă deschisă sau închisă de încărcare, practic plană și orizontală și care îndeplinește următoarele criterii:
(a)  sau
(b)  o suprafață de încărcare echivalentă care corespunde definiției de mai sus utilizată pentru montarea mașinilor și/sau echipamentelor și
(c)  proiectat cu o suprafață de încărcare separată în mod clar printr-un perete despărțitor rigid de zona rezervată ocupanților vehiculului și
(d)  suprafața de încărcare poate transporta un volum minim reprezentat de un cub de 600 mm

0 Comentarii Lasă un comentariu

Lasă un comentariu

Pentru a putea lăsa un comentariu, trebuie să fii logat! Mergi la pagina de autentificare sau creare cont

© Copyright Școala Rutieră 2024. Toate drepturile rezervate.