10. bicicletă - vehiculul prevăzut cu două roți, propulsat prin forța musculară, cu ajutorul pedalelor ori manivelelor. Sunt asimilate bicicletei vehiculele cu pedale cu pedalare asistată echipate cu un motor electric auxiliar cu puterea nominală continuă mai mică sau egală cu 250 W, a cărui asistare este întreruptă atunci când ciclistul încetează să pedaleze sau este redusă progresiv pe măsură ce viteza vehiculului crește, fiind întreruptă complet înainte ca viteza vehiculului să atingă 25 km/h, precum și bicicletele cu motor, astfel cum sunt prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 168/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 ianuarie 2013 privind omologarea și supravegherea pieței pentru vehiculele cu două sau trei roți și pentru cvadricicluri;
Regulamentul (UE) nr. 168/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 ianuarie 2013 - Articolul 3ANEXA IClasificarea vehiculelorL1e-A - Bicicletă cu motorCriterii suplimentare de clasificare în subcategorii9. bicicletele proiectate pentru pedalare dotate cu un mod de propulsie auxiliar cu scopul principal de a ajuta la pedalare și10. puterea de ieșire a sistemului auxiliar de propulsie este întreruptă în momentul în care vehiculul atinge o viteză ≤ 25 km/h și11. puterea nominală sau netă continuă maximă (1) ≤ 1 000 W și12. o bicicletă cu motor cu trei sau patru roți care corespunde criteriilor specifice suplimentare de subclasificare 9-11 este considerată echivalentă din punct de vedere tehnic cu un vehicul L1e-A cu două roți
Regulamentul (UE) nr. 168/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 ianuarie 2013 - Articolul 3DefinițiiÎn sensul prezentului regulament și al actelor enumerate în anexa II, dacă nu se specifică altfel în cuprinsul acestora, se aplică următoarele definiții:96. „punctul R” sau „punctul de ședere de referință” înseamnă un punct definit pe planurile constructorului vehiculului pentru fiecare loc șezând și stabilit în raport cu sistemul de referință tridimensional.
Regulamentul (UE) nr. 168/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 ianuarie 2013 - Articolul 3ANEXA IClasificarea vehiculelorCategoria L1e-B - Moped cu două roțiCriterii suplimentare de clasificare în subcategorii9. orice alt vehicul din categoria L1 care nu poate fi clasificat conform criteriilor 9-12 ale unui vehicul L1e-AL1e-A - Bicicletă cu motorCriterii suplimentare de clasificare în subcategorii9. bicicletele proiectate pentru pedalare dotate cu un mod de propulsie auxiliar cu scopul principal de a ajuta la pedalare și10. puterea de ieșire a sistemului auxiliar de propulsie este întreruptă în momentul în care vehiculul atinge o viteză ≤ 25 km/h și11. puterea nominală sau netă continuă maximă (1) ≤ 1 000 W și12. o bicicletă cu motor cu trei sau patru roți care corespunde criteriilor specifice suplimentare de subclasificare 9-11 este considerată echivalentă din punct de vedere tehnic cu un vehicul L1e-A cu două roțiCategoria L2e - Moped cu trei roțiCriterii de clasificare comune4. trei roți și mod de propulsie precizat la articolul 4 alineatul (3) și5. cilindree ≤ 50 cm3 în cazul în care un motor cu ardere internă PI sau cilindree ≤ 500 cm3 în cazul în care un motor cu ardere CI face parte din configurația de propulsie a vehiculului și6. viteza maximă constructivă a vehiculului ≤ 45 km/h și7. putere nominală sau netă continuă maximă (1) ≤ 4 000 W și8. masa în ordine de mers ≤ 270 kg și9. echipat cu maximum două locuri șezând, inclusiv cel al conducătorului șiSubcategorii pentru Categoria L2e - Moped cu trei roți:
L2e-P - Moped cu trei roți pentru transportul de pasageri
Criterii suplimentare de clasificare în subcategorii
10. vehicul L2e, altul decât cel care respectă criteriile specifice de clasificare pentru un vehicul L2e-U
L2e-U- Moped cu trei roți pentru scopuri utilitare
Criterii suplimentare de clasificare în subcategorii
10. conceput exclusiv pentru transportul de marfă, dotat cu o platformă de încărcare deschisă sau închisă, practic plană și orizontală și care îndeplinește următoarele criterii:
(a) sau
(b) o suprafață de încărcare echivalentă care corespunde definiției de mai sus utilizată pentru montarea mașinilor și/sau echipamentelor și
(c) proiectat cu o suprafață de încărcare separată în mod clar printr-un perete despărțitor rigid de zona rezervată ocupanților vehiculului și
(d) suprafața de încărcare separată poate transporta un volum minim reprezentat de un cub de 600 mmCategoria L6e - Cvadriciclu ușorCriterii de clasificare comune4. patru roți și mod de propulsie precizat la articolul 4 alineatul (3) și
5. viteza maximă constructivă a vehiculului ≤ 45 km/h și
6. masa în ordine de mers ≤ 425 kg și
7. cilindree ≤ 50 cm3 în cazul în care un motor PI sau cilindree ≤ 500 cm3 în cazul în care un motor CI face parte din configurația de propulsie a vehiculului și
8. echipat cu maximum două locuri șezând, inclusiv cel al conducătorului șiSubcategorii pentru Categoria L6e - Cvadriciclu ușor
L6e-A - Quad rutier ușor
Criterii suplimentare de clasificare în subcategorii
9. vehicul L6e care nu îndeplinește criteriile specifice de clasificare pentru un vehicul L6e-B și
10. putere nominală sau netă continuă maximă (1) ≤ 4 000 W
L6e-B - Cvadrimobil ușor
9. compartiment închis pentru conducător și pasageri accesibil prin maximum trei laturi și
10. putere nominală sau netă continuă maximă (1) ≤ 6 000 W șiSubsubcategorii pentru Subategoria L6e-B - Cvadrimobil ușor
L6e-BP - Cvadrimobil ușor pentru transportul de pasageri
11. vehicul L6e-B destinat în principal transportului de pasageri și
12. vehicul L6e-B, altul decât cele care respectă criteriul specific de clasificare pentru un vehicul L6e-BU
L6e-BU - Cvadrimobil ușor pentru scopuri utilitare
11. conceput exclusiv pentru transportul de marfă, dotat cu o platformă deschisă sau închisă de încărcare, practic plană și orizontală și care îndeplinește următoarele criterii:
(a) sau
(b) o suprafață de încărcare echivalentă care corespunde definiției de mai sus utilizată pentru montarea mașinilor și/sau echipamentelor și
(c) proiectat cu o suprafață de încărcare separată în mod clar printr-un perete despărțitor rigid de zona rezervată ocupanților vehiculului și
(d) suprafața de încărcare poate transporta un volum minim reprezentat de un cub de 600 mm
Lasă un comentariu