Uzura prematură a pneurilor din faţă se datorează, în primul rând dereglării geometriei direcţiei. Pentru un număr cât mai mare de kilometri parcurşi roţile trebuie echilibrate periodic şi, în plus, efectuată permutarea roţilor (la aproximativ 10 000 – 20 000 km); se mută roţile din spate în faţă şi invers. De asemenea, periodic se verifică obligatoriu presiunea în pneuri (cel puţin lunar) – la rece.
Dacă presiunea este prea mare, pneul se uzează pe creasta benzii de rulare. Dacă presiunea este prea mică, pneul se uzează pe margini (în zona talonului), se încălzeşte, se pot desface firele de cord, astfel pneul devine inutilizabil şi trebuie înlocuit.
Uzura locală sau neuniformă a unui pneu se produce la supraîncărcarea autovehiculului sau când tamburul de frână se ovalizează ori roţile sunt neechilibrate. Uzura pe una din margini are loc datorită dereglării geometriei roţilor. Încălzirea excesivă a pneurilor se produce la presiuni foarte mici sau la suprasarcină.
Circulaţia frecventă cu viteză redusă nu duce la uzura prematură a pneurilor.
Autovehiculele cu tracțiunea pe puntea spate (mai exact cu propulsie pe puntea spate, deoarece roțile din spate împing autovehiculul, nu îl trag) vor toci mai greu pneurile de pe puntea față, datorită forței de propulsie care creează stres doar pe pneurile spate, nu și pe cele din față, dar nici acestea nu vor uza prematur pneurile, atât timp cât geometria este bine reglată și presiunea din pneuri este corectă.
Răspunsul corect este: A
Lasă un comentariu