Atunci când cobori cu autoturismul o pantă lungă și accentuată, având atașată o remorcă fără frână proprie, trebuie să reduci viteza, introduci într-o treaptă de viteză inferioară și te pregătești pentru frânare. Folosind frâna de motor se va reduce semnificativ uzura sistemului de frânare (frâna de picior).
Atunci când coborâți o pantă lungă și înclinată folosind frâna de serviciu (frâna de picior) vom ține pedala de frână apăsată o perioadă relativ mare de timp. Asta înseamnă că sistemul de frânare va lucra un timp îndelungat, încercând să reducă viteza de deplasare a mașinii. Astfel suprafața de contact dintre plăcuțe și disc se va supraîncălzi și gradul de aderență dintre cele două suprafețe va scădea. Toate acestea ducând la o eficiență scăzută a sistemului de frânare cauzată de supraîncălzire. Acest fenomen se numește „oboseală a sistemului de frânare”.
Este interzisă, în timpul mersului, oprirea motorului sau decuplarea transmisiei. Mai mult de atât, oprirea motorului în treapta a ll-a de viteză este foarte periculoasă și dăunătoare pentru componentele motorului și nu prezintă nici avantaj la coborârea pantelor.
Oprirea, din când în când, pentru răcirea sistemului de frânare este necesară doar dacă se suprasolicită sistemul de frânare. Dar prin metoda prevăzută la varianta A de răspuns, prin folosirea „frânei de motor” se evită această suprasolicitare iar călătoria poate continua fără să se oprească, din când în când.
Răspunsul corect este: A
Se interzice conducătorului de autovehicul sau de tramvai:
13. să lase liber în timpul mersului volanul, ghidonul sau maneta de comandă, să oprească motorul ori să decupleze transmisia în timpul mersului;
Lasă un comentariu