Materialele disponibile pe Școala Rutieră (texte, imagini, animații 3D, videoclipuri, fișiere audio) sunt protejate de legislația privind drepturile de autor și sunt puse la dispoziția utilizatorilor pentru învățare și pregătire personală.
Distribuirea acestora către alte persoane, pentru studiu, sau partajarea în scop educațional personal sunt permise. Totuși, utilizarea acestor materiale în alte scopuri, precum publicarea pe alte platforme, reproducerea totală sau parțială, modificarea în scopul pierderii urmei operei originale, utilizarea comercială și altele asemenea, fără acordul scris al autorilor, este interzisă și atrage răspundere legală.
Pentru folosirea acestor materiale în alt scop decât cel educațional personal vă rugăm să ne contactați pentru obținerea permisiunii.
În cazul constatării unei încălcări, ne rezervăm dreptul de a lua măsuri legale pentru protejarea proprietății intelectuale (acțiuni în instanță, cereri de despăgubire și/sau alte măsuri judiciare).
Martorul de la bord semnalizează funcționarea defectuoasă a generatorului de curent, caz în care acesta nu mai produce curent. Generatorul de curent se mai numește și „alternator”.
Alternatorul produce curent datorită unei mișcări de rotație care îi este transmisă de la motor prin intermediul unei curele. La modelele mai vechi de motoare această curea antrenează, pe lângă alternator, pompa de apă și ventilatorul de răcire al radiatorului. În cazul în care această curea se slăbește sau se rupe, toate cele trei nu mai primesc mișcare de rotație de la motor.
La autovehiculele de generație nouă pompa de apă, ventilatorul și alternatorul nu mai sunt angrenate de aceeași curea. Pompa de apă poate fi acționată separat, prin intermediul unei curele dințate sau a unui lanț. Ventilatorul poate fi electric sau cu vasco-cuplu, iar alternatorul este pus pe o curea separată, iar dacă alternatorul nu mai funcționează, cel mai probabil, defecțiunea vine de la această curea.
Răspunsul corect este: B
Lasă un comentariu