Frâna de serviciu, adică frâna normală de picior, nu se folosește pentru a asigura un autoturism să nu se deplaseze din pantă.
Dacă aduceţi maneta schimbătorului de viteze în „punctul mort“, aceasta fiind „scoasă din viteză”, mecanismul de rulare (roțile+transmisia) nu va mai fi „legat” de motor și astfel autoturismul se va putea deplasa în pantă.
Pentru ca autoturismul să nu se deplaseze în pantă, este obligatoriu să îl asigurați cu ajutorul schimbătorului de viteze, acesta se face prin introducerea manetei de viteze într-o treaptă inferioară, de exemplu treapta întâi, dar și prin acționarea frânei staționare. Frâna de staţionare (frâna de mână sau de ajutor) imobilizează autovehiculul la staţionarea în pantă sau pe drum orizontal.
Dar în cazul în care autoturismul este imobilizat involuntar în pantă sau în rampă, pe lângă obligațiile enumerate mai sus, acesta trebuie să bracheze roțile directoare. Bracarea roților directoare se referă la virarea maximă a roților.
Răspunsul corect este: C
(1) Conducătorii autovehiculelor imobilizate pe drumurile publice, care se îndepărtează de acestea, sunt obligaţi să acţioneze frână de ajutor, să oprească funcţionarea motorului şi să cupleze într-o treapta de viteză inferioară sau în cea de parcare dacă autovehiculul are transmisie automată.
(2) În cazul imobilizării involuntare a autovehiculului în panta sau în rampa, pe lângă obligaţiile prevăzute la alin. (1) conducătorul trebuie să bracheze rotile directoare.
Lasă un comentariu