Pasul 2 - Indicatoare și marcaje explicate » Indicatoare de avertizare

Ai parcurs 0% din Indicatoare de avertizare

Curbă dublă sau o succesiune de mai mult de două curbe, prima la dreapta

Denumire:

„Curbă dublă sau o succesiune de mai mult de două curbe, prima la dreapta”

Semnificație (informație importantă):

Acest indicator vă avertizează că urmează fie o curbă dublă fie o succesiune de curbe, prima dintre curbe fiind către dreapta.

Amplasare (informație suplimentară):

Fiind un indicator de avertizare, amplasarea acestui indicator se face la o distanță de maximum 50 de metri înainte de locul periculos, în localități sau la o distanță cuprinsă între 100 și 250 de metri înainte de locul periculos, în afara localităților.

Două curbe se consideră că sunt succesive dacă distanța între sfârșitul primei curbe și începutul celei de a doua este mai mică de 250 m. Pentru a fi semnalizate cu unul din indicatoarele „Curbă dublă sau o succesiune de mai mult de două curbe, prima la stânga / dreapta”, cel puțin una din curbele succesive trebuie să îndeplinească condițiile de amplasare menționate la indicatoarele „Curbă la stânga”, sau „Curbă la dreapta”. Dacă lungimea sectorului periculos depășește 2 km, sub indicator se instalează panoul adițional „Lungimea sectorului periculos la care se referă indicatorul”, care se repetă la fiecare 1,5 km - 2,0 km, pe panoul adițional înscriindu-se distanța rămasă până la sfârșitul sectorului periculos.

Alte informații utile (informație suplimentară):

În cazul în care curba este semnalizată ca fiind o curbă deosebit de periculoasă (semnalizare care se efectuează prin indicatorul „Curbă deosebit de periculoasă”) sau în cazul în care vizibilitatea în curbă este mai mică de 50 de metri, legislația rutieră impune obligația de a se circula cu o viteză care să nu depășească 30 km/h în localități sau 50 km/h în afara localităților. În cazul în care vizibilitatea în curbă este mai mică de 50 de metri, pe lângă obligația privind viteza de deplasare, legislația rutieră impune și interdicția de efectuare a tuturor manevrelor (depășire, oprire, staționare, mers înapoi și întoarcere).

Găsiți mai multe despre „Vitezele maxime admise și cazuri de reducere a vitezei” în această lecție Audio-Video 3D --> Codul Rutier - Viteza de deplasare
Găsiți mai multe despre „Manevra de depășire și locurile în care este interzisă depășirea” în această lecție Audio-Video 3D --> Codul Rutier - Depășirea
Găsiți mai multe despre „Manevrele de oprire și staționare” în această lecție Audio-Video 3D --> Codul Rutier - Oprirea, staționarea și parcarea
Găsiți mai multe despre „Manevrele de întoarcerea și mers înapoi” în această lecție Audio-Video 3D --> Codul Rutier - Întoarcerea și mersul înapoi

27 Comentarii Lasă un comentariu

Lasă un comentariu

Pentru a putea lăsa un comentariu, trebuie să fii logat! Mergi la pagina de autentificare sau creare cont

© Copyright Școala Rutieră 2024. Toate drepturile rezervate.